شب نوشت‌هاي يك عاشق عاقل


Saturday, April 29, 2006  

جاسوسی ایران در هلند

Spionage Iran in Nederland
برای تماشای فیلم اینجا کلیک کنید


سیبراند وان هولست، رئیس سازمان اطلاعات هلند روز جمعه بیست و هشتم آوریل در کنفرانسی که در شهر لاهه برگزار شد، از جاسوسی ایران در هلند خبر داد. گزارش این کنفرانس خبری تقریبا" از تمام بخش‌های خبری شبکه‌های تلویزیونی دولتی و تجاری هلند پخش شد. روزنامه‌ها و سایت‌های اینترنتی اطلاعات مفصل‌تری به‌ چاپ رساندند.


در گزارش سالیانه سازمان اطلاعات هلند، از ایران به عنوان یکی از کشورهای "موجب نگرانی" نام برده شده است. کشورهایی که بر اساس این گزارش در سال گذشته در هلند به جاسوسی مشغول بوده اند ایران،‌ لیبی، پاکستان و سوریه هستند. رئیس سازمان اطلاعات هلند تاکید کرد که در مواردی این کشورها در فعالیت‌های جاسوسی خود با یکدیگر همکاری داشته‌اند. وان هولست به تلاش ایران برای جاسوسی در زمینه تکنولوژی برای رسیدن به سلاحهای کشتار جمعی اشاره کرد و گفت: سازمان اطلاعات هلند در سال ۲۰۰۵ در چند مورد به وزارت اقتصاد کشور در مورد صدور پروانه صادرات هشدار داد و مانع جاسوسی شد.


در این کنفرانس خبری سخن از اشکال دیگری از جاسوسی نیز به میان آمد: فرستادن دانشجو برای تحصیل در دانشگاه‌های هلند برای دستیابی به تکنولوژی، تحت تاثیرقرار دادن کارمندان شرکتهای چند ملیتی و نفوذ به کام‍پیوترهای ادارات دولتی.


سازمان اطلاعات هلند از گروه‌های بزرگ مهاجران،‌ باز بودن ساختار کشور و حضور موسسات گوناگون بین‌المللی در این کشور به عنوان دلایل آسیب پذیر بودن هلند در زمینه جاسوسی نام برد.


متن گزارش سالیانه سازمان اطلاعات هلند

posted by Nightly | 3:13 PM
Click
Contact
Archives
Creative Commons License